ODRŽANO PREDAVANJE ZA BUDUĆE MALINARE

0

Juče je u Petnjici održano treće predavanje mladim malinarima koji su zainteresovani za projekat prekogranične saradnje sa Albanijom. Predavanje su održali mr Adis Ličina i  Nebojša Veličković. Predavanju su prisustvovale i Slađana Ivanović asistent i Dajana Femić koordinator projekta.

 

Ličina je izrazio zadovoljstvo što je dio ovog projekta i naglasio da je područje Petnjice pogodno za razvoj malinarstva i da svi naši malinari zadovoljavaju uslove koji se traže da bi bili dio projketa, ali da je zainteresovanost mladih za ovaj projekat mnogo veća u Albaniji.

„Tender nabavke sadnica malina je završen, dok će potpisivanje ugovora sa zainteresovanim malinarima biti sledeće nedjelje. Nakon potpisivanja ugovora slijedi obrađivanje zemljišta ako dozvole vremenski uslovi“, kazao je Ličina.

Na predavanju predstavljen je način sadnje malina što će se ponovo sve praktično pokazivati na terenu. Takođe predstavljen je i kalendar radova na zasadima malina.

ALDIJANA NOVALIĆ

TURSKI PRIVREDNICI U PETNJICI – ŽELE DA ULAŽU U POGONE ZA PROIZVODNJU KOTLOVA I PROIZVODNJU BILJNIH ZAČINA

3

Juče je u kabinetu predsjednika Opštine Samira Agovića održan radni sastanak sa predstavnicima turskih kompanija. Predmet ovog sastanka bio je razgovor o mogućnostima ulaganja na području naše Opštine.

Redžep Ali Čavušoglu, menadžer fabrike „Manisa Akhisar“ u Inegolu, izrazio je spremnost za saradnju sa našom Opštinom, koja bi se prevashodno odnosila na otvaranje pogona za proizvodnju kotlova za grijanje, što je bila i glavna tema razgovora prilikom nedavne službene posjete predsjednika Agovića, Opštini Bursa.

Sabahatin Akin, vlasnik firme „Donat“ koja se bavi proizvodnjom biljnih začina, upoznao je rukovodstvo Opštine sa pojektom koji namjeravaju da realizuju, sa visinom ulaganja, kao i sa ostalim detaljima koji su sastavni dio projekta. Dosadašnjom analizom tržišta od strane zainteresovanih investitora utvrđeno je da petnjički kraj posjeduje velike neiskorišćene potencijale i kapacitete, te da su uvjereni da bi njihova investicija imala produktivan ishod.

Predsjednik Opštine, Samir Agović, zahvalio se gostima iz Turske na njihovoj zainteresovanosti za ulaganjima i upoznao ih sa investicijama koje se realizuju u našoj opštini, kao i sa mogućnostima saradnje, kako bi se što bolje iskoristio ekonomski potencijal koji posjeduje Petnjica. Takođe, predsjednik je izrazio zadovoljstvo zbog namjere investitora da ulažu u ovaj kraj, čime bi se realizacijom pomenutih projekta nastavio trend ubrzanog ekonomskog razvoja Petnjice, a samim tim i otvaranja novih radnih mjesta.

Budući da je i ova faza posjete uspješno završena, kao i to da Crna Gora i Petnjica predstavljaju pogodno tlo kada su u pitanju turski investitori, očekuje se da dvije opštine, u dogledno vrijeme, krunišu svoju saradnju otvaranjem prvog modernog industrijskog pogona u sjevernom dijelu zemlje.

DENIS BOŽOVIĆ

PETNJICA OKOVANA LEDOM: RADNICI KOMUNALNOG POSIPALI ŠLJAKU I RIZLU

0

U proteklim danima, područje opštine Petnjica je bilo okovano ledom. Putni pravci su bili prohodni, ali se zbog leda i poledice saobraćaj otežano odvijao. Radnici komunalnog preduzeća su posipali šljaku na kritičnim mjestima, prilazima školama, ambulantama i mjesnim centrima.

 

Inače, dijapazon djelovanja Komunalnog preduzeća je 130 kilometara lokalnih putnih pravaca i oko 170 kilometara nekategorisanih puteva. Za potrebe održavanja u zimskim uslovima, ovo preduzeće je uspjelo da obezbijedi oko 24 tone rizle od kojih 12 tona dopremljeno i operativno. Crnagoraput treba da donira još 12 tona rizle, a ostalo je šljaka koja se obezbijedila od škola. Kako su saopštili iz Komunalnog preduzeća, količina materijala sa kojom raspolažu za zimsko održavanje puteva je dovoljna.

DENIS BOŽOVIĆ

AGOVIĆ: SVE SMO BLIŽE RAZVOJNOM BUDŽETU

1

Predsjednik Opštine Petnjica Samir Agović je u razgovoru za Radio Petnjica rekao da je budžet opštine sve bliži razvojnom, a ne potrošačkom.

“Da je naš budžet iz godine u godinu bliži razvojnom, a ne potrošačkom potkrijepljujemo i činjenicama da ćemo ove godine imati budžet u iznosu od 1.797.000,00 eura, a od toga će biti najveći dio uložen u kapitalne projekte. Analizirajući budžet za 2018. godinu mogu reći da sam zadovoljan kako smo se ponašali u potrošnji tih sredstava, posebno onih koja su se odnosila na kapitalni budžet. Naredni cilj je da realizujemo sve ono što smo zacrtali, a naša obaveza je da povećamo kapacitete i fiskalnu odgovornost”, kazao je Agović.

 

IFAD PROJEKTI – ŠANSA ZA PETNJICU

On je dodao da kapitalni budžet iznosi 1.047.000,00 eura, od čega je 640.000,00 eura opredijeljeno za veliki broj projekata, a 275.000,00 eura za projekat malinarstva sa Albanijom, koji podrazumijeva podršku mladim malinarima, stručnim licima koja prate projekat. Jedan dio sredstava ide i partnerima u Albaniji.

“Kroz IFAD projekte možemo uvećati mogućnosti za razvoj. U okviru tog evropskog fonda za razvoj poljoprivrede za 2019. godinu biće opredijeljeno 4.000.000,00. Ove godine smo iskoristili značajna sredstva. Spremni smo, takođe da koristimo sredstava iz oblasti zaštite životne sredine, jer smo nedavno otvorili to poglavlja u cilju unapređenja životnog prostora”, kazao je Agović.

MUROVSKO VRELO

Predsjednik opštine je rekao da će se u izgradnju vodovoda Murovsko vrelo uložiti najmanje 100.000,00 eura. U toku 2018. godine je položeno  4,500 metara kabla i utrošeno 100.000,00 eura za prvu fazu projekta. Agović je saoopštio da postoje realne najave da se u toku 2019. godine mogu povući značajna sredstva preko IFAD projekta. Pored ovog vodopada radiće se na završetku vodovoda na Savin Boru koji nije završen zbog kašnjenja projektne dokumentacije, najavio je Agović.

JOŠ 23.000,00 EURA DUGA PREMA OPŠTINI BERANE

Petnjica i dalje isplaćuje uvijek dug Opštini Berane koji je ukupno iznosio 235.000,00 eura.

“Naredne godine imaćemo još 23.000 eura duga i isplatićemo obaveze po sporazumu koji smo imali sa Opštinom Berane. Zaključno sa 2019. godinom i ovu obavezu ćemo konačno eliminisati”, kazao je Agović.

Prema novom budžetu opridijeljeno je 146.000 eura koji će potkrijepiti  izdatke za lokalnu infrastrukturu.

“Za razliku od 2018. imali smo uvećana sredstva u budžetu za ovu stavku zbog oštećenja na pojedinim putnim pravcima, pa ćemo ove godine asfaltirati dio lokalnih puteva, a sve u cilju zadovoljenja građana. Očekujem da i ove godine u saradnji sa građanima iz dijaspore, Vladom Crne Gore, preko Direkcije javnih radova i lokalnim sredstvima postignu efektni rezultati”, kazao je Agović.

MAKSIMALNA PODRŠKA POLJOPRIVREDNICIMA

Kako je i ranije najavljivano razvoj poljoprivrede u opštini Petnjici je primarni cilj, pa je kroz budžet predviđeno 27.000,00 eura za subvencije poljoprivrednicima.

“To nije dovoljno, ali je povećan iznos podrške u odnosu na 2018. godinu, jer je taj iznos bio 25.000,00 eura. Sa 25.000,00 eura inicirali smo i izgradili nekoliko značajnih potreba seoskog gazdinstva, tako da ćemo nastaviti sa tim mjerama jer se to pokazalo kao dobar poduhvat pa su svi ljudi koji su ostvarili parvo  stvorili nove vrijednosti, nove uslove za lakši boravak na katunima”, kazao je Agović.

Budžetom je opredijeljeno 146.000,00 za potrošni materijal Službe zaštite i spašavanja i preduzeća čiji je osnivač a sve u cilju bolje funkcionalnosti.

TERENSKO VOZILO ZA BRŽE REAGOVANJE

U 2019. opština će biti bogatija za terensko vozilo i ono je predviđeno budžetom u vrijednosti od 5.000 eura. Kako je Agović naglasio ono je neophodno za potrebe bržeg djelovanje  komunalne i vatrogasne službe.

Takođe, budžetom za 2019. godinu 25.000,00 eura je opredijeljeno za opremu za skladištenje komunalnog otpada.

“To je obaveza koju imamo sa Komunalnim preduzećem iz Rožaja. Naporno radimo na pronalaženju lokacije za smještaj deponije, za šta smo dobili saglasnost od Ministarstva održivog razvoja i turizma, a postoje predpostavke da se na teritoriji između naše i opštine Bijelo Polje može privremeno smjestiti deponija. Od 11 lokacija koje smo razmatrali, kao potencijalne za smještaj deponije, ova je najprihvatljivija, jer smo imali sastanak sa svim odborima u mjesnim zajednicama i vodili smo računa da njena lokacija nikog ne iritira i nikom ne smeta”, kazao je Agović.

ZA ZARADE 420.000,00 EURA

Za bruto zarade i doprinose opredijeljeno je 420.000,00 eura.

“Za budžet se može reći da je kapitalni bez obzira na iznos koji se izdvaja za bruto zarade, jer ako pogledate druge opštine možete vidjeti da smo bolji od svih u okruženju”, istakao je Agović.

Opština Petnjica je jedna od rijetkih koja je prenijela finansijska sredstva za sledeću godinu u iznosu od 60.000 eura i jedina koja nema kreditnog zaduženja.

“Sredstva nijesu popularna ako se prenesu, ali često su okolnosti takve da ih ne možete plasirati. U ovoj godini ćemo imati određene probleme, a povezani su Atlas bankom. Uplatili smo nekoliko dopisa da vidimo kako možemo sredstva rasporediti do kraja godine tako da ćemo nastojati da se to isplati kroz zarade i doprinose”, kazao je Agović.

On je naglasio da je jedan od prihoda opštine porez na nepokretnost i da je taj posao povjeren filijali Uprave za nekretnine u Petnjici. Takođe, pored naplate poreza Opština će prihodovati i na izdavanju koncesija za šume i kamen.

“Realno je očekivati visok prinos od koncesija za šume i to je na nivou od oko 135.000,00 eura. Radimo i na izradi uredbe za eksploataciju kamena”, zaključio je Agović.

Sjednica petnjičkog parlamenta bi trebala da se održi tokom naredne sedmice i očekuje se da odbornici daju zeleno svjetlo za planiranu finansijsku konstrukciju.

ALDIJANA NOVALIĆ

POSTAVLJENO PODNO GRIJANJE U PETNJIČKOJ DŽAMIJI, SREDSTVA OBEZBIJEDILA OPŠTINA

1

U petnjičkoj džamiji ovih dana postavljeno je unutrašnje grijanje, sredstvima koje je obezbijedila Opština Petnjica.

Iz Medžlisa Islamske zajednice Petnjica kazali su da je postavljeno grijanje veoma značajno zte da će isto uraditi i u gasulhani.

 

“Izvođenje radova u našoj dzamiji je u završnoj fazi, kada je riječ o podnom grijanju i od izuzetnog je značaja za džematlije Petnjice i sve koji u njoj borave. Takođe, grijanje ce biti urađeno i u gasulhani i ti radovi će nadamo se biti završeni ubrzo. Sredstva je obezbijedila Opština na osnovu Skupštinske odluke kojom se svake godine predvđajju sredstva za vjerske zajednice”, kazali su iz Medžlisa Islamske zajednice.

ALDIJANA NOVALIĆ

PETNJICA: BUDŽET ZA 2019. – 1.798.000.00 EURA, POGLEDAJTE PLAN POTROŠNJE I PRIHODA

0

I OPŠTI DIO

 Član 1.

 Budžet opštine Petnjica za 2019. godinu (u daljem tekstu Budžet) sadrži primitke i izdatke u iznosu od 1.797.000,00 €

Primici se raspoređuju na :

  • Tekuće izdatke u iznosu od:            1.047.997,00 €
  • Kapitalne izdatke u iznosu od :          641.603,00 €
  • Otplata obaveza iz preth. Perioda        82.400,00 €
  • Stalnu Budžetsku rezervu :                   10.000,00 €
  • Tekuću Budžetsku rezervu:                  15.000,00 €

Član 2.

Primici Budžeta po vrstama i izvorima planirani su u sledećim iznosima:

 OPERATIVNI BUDŽET

POSEBNI DIO

P R I M I C I

 

  Prihodi Godišnji plan budžeta – 2019.  %
71 Tekući prihodi 376.160 20,93
711 Porezi 173.500              46,12  
7111 Porez na dohodak fizičkih lica 55.000              31,70
71131 Porez na nepokretnosti 85.000              48,99
71132 Porez na promet nepokretnosti 8.500                4,90
71175 Prirez porezu na dohodak fizičkih lica 25.000              14,41
713 Takse 8.500                2,26  
71312 Lokalne administrativne takse 6.000              70,59
71351 Lokalne komunalne takse 2.500              29,41
7136 Ostale takse 0                     –
714 Naknade 190.160              50,55  
7141 Naknada za korišćenje dobara od opšteg interesa 0  –
71411 Naknada za korišćenje voda
71412 Naknada za izvađeni materijal iz vodotoka
71413 Naknada za zaštitu voda od zagađivanja
71414 Naknada za korišćenje rezultata geoloških istraživanja
7142 Naknade za korišćenje prirodnih dobara 145.660              76,60  
71421 Naknada za korišćenje šuma 139.660              95,88
71422 Naknada za korišćenje prirodnih dobara – kamen 6.000                4,12
71423 Naknada za korišćenje rudnog bogatstva
71424 Naknada za korišćenje mineralnih sirovina
7143 Ekološke naknade (koje se plaćaju prilikom registracije vozila)
7146 Naknada za uredjivanje i izgradnju gradjevinskog zemljista 31.000,00              16,30  
71461 Naknada za komunalno opremanje gradjevinskog zemljista 9.000,00              29,03
71463 Naknada za komunalno opremanje – legalizacija 20.000,00              64,52
71464 Naknada za korišćenje prostora za neformalne objekte 2.000,00                6,45
7147 Naknada za izgradnju i odrzavanje lokalnih puteva 8.000                4,21  
71471 Naknade za izgradnju i održavanje lokalnih puteva i dr.javnih objekata od opšt.značaja za pravna lica 2.000              25,00
71472 Naknada za postavljanje cjevovoda, vodovoda, kanalizacije, elek. i telef. i drugih vodova na i pored opštinskih i nekategorisanih puteva 6.000 75,00
7148 Naknada za puteve 2.500                1,31  
71484 Godišnja naknada pri registraciji drumskih motornih vozila, traktora i priključnih vozila 2.500           100,00
7149 Ostale naknade 3.000                1,58  
71491 Ostale naknade (brenta, cirkulari…) 1.000              33,33
71492 Ostale naknade – zakup prostorija 2.000              66,67
715 Ostali prihodi 4.000                1,06  
7151 Prihodi od kapitala (od kamata, akcija i udjela u dobiti i rente) 0  –
7152 Novcane kazne i oduzete imovinske koristi 2.000              50,00  
71523 Novčane kazne izrecene u prekrsajnom i drugom postupku 1.500              75,00
71525 Kamate zbog neblagovremenog plaćanja lokalnih poreza 500              25,00
7153 Prihodi koje organi ostvaruju vršenjem svoje djelatnosti 0
7155 Ostali prihodi 2.000,00              50,00  
71551 Ostali prihodi 2.000,00           100,00
72 Primici od prodaje imovine 0                    –    
721 Primici od prodaje nefinansijske imovine
7211 Prodaja nepokretnosti
722 Primici od prodaje finansijske imovine
7221 Prodaja akcija
7222 Prodaja ostalih hartija od vrijednosti
73 Primici od otplate kredita i sredstva prenesena iz prethodne godine 60.000                3,34  
731 Primici od otplate kredita 0
7321 Sredstva prenesena iz prethodne godine 60.000           100,00
74 Donacije i transferi 1.360.840              75,73  
741 Donacije 121.500               8,93  
7411 Tekuće donacije 121.500           100,00
7412 Kapitalne donacije 0
742 Transferi 1.239.340             91,07  
7421 Transferi od budžeta Države 179.340              14,47
7426 Transferi od Egalizacionog fonda 1.060.000              85,53
75 Pozajmice i krediti 0                    –    
751 Pozajmice i krediti
7511 Pozajmice i krediti od domaćih izvora
7512 Pozajmice i krediti od inostranih izvora
UKUPNI PRIHODI (71+72+73+74+75) 1.797.000           100,00  

 

IZVRŠENJE BUDŽETA

Član 3.

Za izvršenje Budžeta u cjelini odgovoran je predsjednik Opštine, koji istovremeno vrši i nadzor i naredbodavac je za izvršenje Budžeta.

Član 4.

Za zakonito i namjensko korišćenje sredstava koja se raspoređuju Budžetom odgovoran je starješina organa nadležan za poslove Budžeta.

Korisnici Budžeta dužni su dostaviti nadležnom organu mjesečni-tromjesečni plan potrošnje Budžetom odobrenih sredstava, najkasnije 10 dana od usvajanja Budžeta.

Član 5.

Po donošenju Budžeta organ uprave nadležan za poslove finansija obavještava korisnike budžetskih sredstava o odobrenim sredstvima (aproprijacijama).

Budžetska sredstva se koriste za namjene utvrđene ovim Budžetom, vodeći računa o štednji i u skladu sa propisom o korišćenju, odnosno raspolaganju tim sredstvima.

Član 6.

Budžetska sredstva tokom godine po pravilu stavljaju se na raspolaganje svim nosiocima i korisnicima sredstava u okviru ostvarenih primitaka i u zavisnosti od dospjelosti obaveza, ukoliko zakonom ili propisom opštine ili sa korisnikom budžetskih sredstava nije drugačije određeno.

Potrošačka jedinica odobrena sredstva koristi po dinamici koju odobri predsjednik opštine.

Član 7.

 Ukoliko se usljed neravnomjernog priliva primitaka Budžeta ne može obezbijediti izvršenje planiranih izdataka, za pokriće tih izdataka mogu se koristiti sredstva rezerve i kratkoročni zajam u granicama propisanim Zakonom o finansiranju lokalne samouprave (član 61).

Član 8.

Korisnici Budžeta mogu preusmjeriti odobrena sredstva po pojedinim namjenama (kroz povećanje ili smanjenje) uz odobrenje predsjednika opštine, u visini do 10% iznosa predviđenih za namjenu čiji se iznos mijenja.

Član 9.

Za hitne i nepredviđene izdatke tokom fiskalne godine koristiće se sredstva tekuće i stalne budžetske rezerve.

Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za nepredviđene ili nedovoljno predviđene izdatke koji se finansiraju iz Budžeta.

O korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve odlučuje predsjednik opštine. Predsjednik opštine može ovlastiti sekretara sekretarijata za finansije i ekonomski razvoj da odluči o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve do određenog iznosa.

U stalnu budžetsku rezervu izdvaja se najviše 2% od ukupno ostvarenih primitaka Budžeta u 2018. god.

Stalna budžetska rezerva koristi se za finansiranje izdataka na ime učešća opštine u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti kao što su poplave, suše, požar i druge elementarne nepogode, odnosno drugih vanrednih događaja koji mogu ugroziti život i zdravlje ljudi ili prouzrokuju štetu većih razmjera.

Stalna budžetska rezerva može se koristiti i za izvršavanje obaveza Budžeta usled smanjenog obima primitaka i pokriće budžetskog deficita.

Član 10.

 Sredstva odobrena korisnicima Budžeta mogu se koristiti do 31.12. fiskalne godine.

Član 11.

 Budžet se tokom godine može mijenjati i dopunjavati u postupku koji je propisan za njegovo donošenje.

II  POSEBNI DIO

 Član 12.

 Sredstva Budžeta u iznosu od 1.797.000,00 € iskazana po organizacionoj i ekonomskoj klasifikaciji rasporediće se po potrošačkim jedinicama i namjenama, na sledeći način:

IZDACI  UKUPNO

OPERATIVNI BUDŽET

OPŠTI DIO

 

Vrsta rashoda Godišnji plan budžeta za 2019. %
I Izdaci 1.047.997              58,32  
41 Tekući izdaci 713.500              68,08  
411 Bruto zarade i doprinosi na teret poslodavca 420.000              58,86  
411-1 Neto zarade 249.670              59,45
411-2 Porez na zarade 40.249                9,58
411-3 Doprinosi na teret zaposlenog 87.810              20,91
411-4 Doprinosi na teret poslodavca 38.214                9,10
411-5 Opštinski prirez 4.057                0,97
412 Ostala lična primanja 17.000                2,38  
412-6 Naknada skupštinskim odbornicima 16.000              94,12
412-7 Ostale naknade – komisije, 8.mart 1.000                5,88
413 Rashodi za materijal 146.500              20,53  
413-1 Administrativni materijal 5.500                3,75
413-3 Materijal za posebne namjene(Sl.l, časopisi, publikacije…) 3.000                2,05
413-4 Rashodi za energiju 10.000                6,83
413-5 Rashodi za gorivo – gorivo i mazut 30.000              20,48
413-7 Posebne namjene -kancelarija za mlade i rodnu ravnopravnost 4.000                2,73
413-8 Posebne namjene – Projekti EU 90.500              61,77
413-9 Ostali rashodi za materijal 3.500                2,39
414 Rashodi za usluge 45.500                6,38  
414-1 Službena putovanja 7.500              16,48
414-2 Reprezentacija 5.000              10,99
414-3 Komunikacione usluge (telef, poštanske….) 6.500              14,29
414-4 Bankarske usluge i negativne kursne razlike 1.500                3,30
414-5 Usluge prevoza 2.000                4,40
414-6 Advokatske, notarske i pravne usluge 2.000                4,40
414-7 Konsultantske usluge,rev.završ.rac, projekti i studije 10.000              21,98
414-8 Usluge stručnog usavršavanja 2.000                4,40
414-9 Ostale usluge (org.sport.i zab.manifestac…) 6.000              13,19
414-9-5 Ostale usluge – dezinsekcija – deretizacija 3.000                6,59
415 Rashodi za tekuće održavanje 13.000                1,82  
415-1 Tekuće održavanje javne infrastrukture 5.000              38,46
415-2 Tekuće održavanje građevinskih objekata 3.000              23,08
415-3 Tekuće održavanje opreme 5.000              38,46
416 Kamate 0   –
416-1 Kamate rezidentima
416-2 Kamate nerezidentima
417 Renta 0   –
417-1 Zakup objekata
417-2 Zakup opreme
417-3 Zakup zemljišta
418 Subvencije 27.000                3,78  
4181 Subvencije za proizvodnju8 i pruzanje usluga 27.000            100,00
419 Ostali izdaci 44.500                6,24  
419-1 Izdaci po osnovu isplate ugovora o djelu 15.000              33,71
419-2 Izdaci po osnovu troskovA sudskih postupaka 2.000                4,49
419-3 Izrada i održavanje softvera 2.000                4,49
419-4 Osiguranje-zaposlenih 3.500                7,87
419-6 Komunalne usluge 15.000              33,71
419-9 Ostalo (oglasi,reklame,tenderi, član, sud.postupci, registr…) 5.000              11,24
41995 Registracija motornih vozila 2.000                4,49
42 Transferi za socijalnu zaštitu 8.000                0,76  
43 Transferi instituc, pojedinc, nevlad. i javnom sektoru i ostalima 326.497              31,15  
431 Transferi instituc, pojedinc, nevlad. i javnom sektoru 291.497              89,28  
431-3 Transferi institucijama kulture i sporta 17.000                5,83
431-4 Transferi nevladinim organizacijama 6.000                2,06
431-5 Transferi političkim partijama, strankama i udruženjima 11.497                3,94
431-6 Transferi za jednokratne socijalne pomoći 6.000                2,06
431-8 Ost.transf.pojed(stud,učen,sport,istakn.pojed,polj.opštinske nagr) 8.000                2,74
431-9 Ostali transferi institucijama (obrazovanja, zdravstva…) 10.000                3,43
4319-4 Transfer preduzeć.čiji je osniv.opšt.(DOO Komunalne djelat) 135.000              46,31
4319-3 Transferi Centru za kulturu 68.000              23,33
4319-2 Transfer Tur.Org.-Petnjica 30.000              10,29
432 Ostali transferi 35.000              10,72  
432-4 Transferi MZ 35.000            100,00
432-5 Transferi budžetu Države                   –
432-6 Transferi javnim preduzećima                   –
II Kapitalni izdaci-ukupno 641.603              35,70  
441 Kapitalni izdaci 641.603            100,00  
441-1 Izdaci za razvoj infrastrukture 135.000             21,04  
441-2 Izdaci za lokalnu infrastrukturu 146.603              22,85  
441-3 Izdaci za građevinske objekte 50.000               7,79  
441-3-2 Adaptac.objekata za potrebe komunalnog preduzeca i vatrogasne sluzbe 50.000            100,00
441-5 Izdaci za opremu 43.000               6,70  
441-5-1 Izdaci za kancelarijsku opremu 3.000                6,98
441-5-2 Nabavka opreme (terensko vozilo…) 5.000              11,63
441-5-3 Izdaci za opremu za skladištenje komunalnog otpada 25.000              58,14
441-5-4 Izdaci za opremu za sl. zastite 10.000              23,26
441-6 Investiciono održavanje 160.000             24,94  
441-6-1 Lokalni putevi-održavanje 30.000              18,75
441-6-2 Lokalni putevi-održavanje u zimskom periodu 20.000              12,50
441-6-3 Izdaci za uređenje zemljišta, sanacija oštećenog asfalta) 100.000              62,50
441-6-4 Ciscenje i produbljavanje korita rijeka 5.000                3,13
441-4-6 Invest.za probijanje  puteva 5.000                3,13
441-9 Ostali kapitalni izdaci(vodovod..) 107.000             16,68  
441-9-1 Vodovod Murovsko vrelo 100.000              93,46
441-9-3 Nabavka cjevovodnih propusta 7.000                6,54
III Pozajmice i krediti 0                   –
451 Pozajmice i krediti 0   –
451-1 Pozajmice i krediti nefinansijskim institucijama  
451-2 Pozajmice i krediti finansijskim institucijama  
451-3 Pozajmice i krediti pojedincima  
IV Otplata dugova 82.400                4,59  
461 Otplata duga 82.400            100,00  
461-1 otplata obaveza prema opštiniBberane po Sporazumu 23.500              28,52
461-2 Otplata obaveza iz prethodnog perioda 58.900              71,48
462 Otplata garancija 0                   –
462-1 Otplata garancija u zemlji
462-2 Otplata garancija u inostranstvu
463 Otplata obaveza iz prethodnog perioda 0                   –
463-1 Otplata obaveza iz prethodnog perioda 0
V Rezerve 25.000                1,39  
471-1 Tekuća budžetska rezerva 15.000              60,00
471-2 Stalna budžetska rezerva 10.000              40,00
  Ostale Rezerve 0   –     
472 Stalna budžetska rezerva
471-3 Ostale rezerve
UKUPNI RASHODI (I+II+III+IV+V) 1.797.000            100,00  

 

 OBRAZLOŽENJE

Pravni osnov za donošenje Odluke o Budžetu sadržan je u Zakonu o Budžetu (Sl. list RCG br. 40/01, 71/05 i Sl. list CG br. 12/07 i 53/09) i Zakonu o finansiranju lokalne samouprave (Sl. list RCG br. 42/03, 44/03 i Sl. list CG br. 5/08 i 74/10).

Članom 5 Zakona o Budžetu propisano je da Odluku o Budžetu opštine za fiskalnu godinu donosi Skupština opštine, a članom 40 Zakona o finansiranju lokalne samouprave je propisano da:

  • 1) Budžet opštine se donosi za fiskalnu godinu koja traje od 1. januara do 31. decembra kalendarske godine.
  • 2) Budžetom opštine se iskazuju sva primanja koja pripadaju opštini i svi izdaci iz djelokruga njene nadležnosti.
  • 3) Budžetom opštine iskazuju se primanja po izvorima i izdaci po organizacionoj, funkcionalnoj i ekonomskoj klasifikaciji.

Prilikom planiranja Budžet za 2019.godinu imalo se u vidu da se Budžet donosi na osnovu podataka iz prethodne 4.godine, tako da smo se kod plana mogli rukovoditi tim parametrima.

U Predlogu Odluke o Planu Budžeta za 2019. godinu tekući rashodi Opštine  finansirat će se iz tekućih prihoda, iz Donacija i iz Egalizacionog fonda, shodno Zakonu.

Prihodi Budžeta za 2019. godinu planirani su u iznosu od 1.797.000 €. Prihodi su raspodijeljeni na Operativni Budžet u iznosu od 1.047.937 €, Kapitalni Budžet u iznosu od 641.603 €, otplatu duga opštini Berane od 23.500 €, Obaveze iz prethodnog perioda 58.900 €, Stalnu budžetsku rezervu -10.000 € i Tekuću budžetsku rezervu u iznosu od 15.000 €

Planirani prihodi imaju sledeću strukturu:

Porezi:

U planiranim prihodima za 2019. godinu porezi su planirani u iznosu od 173.500 € i njihovo učešće u ukupnim prihodima je 46,12%. U strukturi poreza najveće učešće ima porez na nepokretnost 48,99%, zatim porez na dohodak fizičkih lica učestvuje sa 31,70%, dok prirez porezu učestvuje sa 14.41% .

Takse:

Takse u iznosu od 8.500 € u ukupnim prihodima učestvuju sa 2,26%.

Naknade:

Naknade u ukupnim prihodima sa 190.160 € učestvuju sa 50.55%. Najveće učešće u naknadama ima naknada za korišćenje prirodnih dobara od 145.660 € (76,60%), a u njima Naknade za korišćenje šuma od 139.660 € učestvuju sa  95,88%.

Naknada za uređenje i izgradnju građevinskog zemljišta sa 31.000 €, učestvuje sa 16,30% u ukupnim naknadama.

Ostale naknade od 3,000 €, učestvuju sa 1,58%.

Ostali prihodi koji su planirani u iznosu od 4.000€, učestvuju u ukupnim primicima sa 1,06%.

Prenijeta sredstva iz prethodne godine iznose 60.000 €, ili 3,34%, čije detaljno obrazloženje stoji u u prilogu ovog Nacrta.

Donacije i transferi su planirani u iznosu od 1.360.840 €, što iznosi 75,73% ukupnih prihoda:

Transferi od Budžeta države iznose 179.340 €, ili 14, 47 % u prihodima od donacija i transfera.

Prihodi po osnovu projekata EU iznose 121.500 €, ili 8,93%.

Transferi od Egalizacionog fonda u iznosu od 1.060.000 € participiraju u ukupnim primicima sa 85,53% u prihodima od donacija i transfera.

Planirani prihodi za 2019.godinu opredjeljuju budžetsku potrošnju  koja se odnosi na Operativni i Kapitalni Budžet.

Operativni Budžet – izdaci

Operativni Budžet iznosi 1.155.397 €, a sadrži sljedeće stavke:

  • Izdatke u iznosu od:                        1.047.997 €
  • Otplata duga:                                       82.400 €
  • Stalnu Budžetsku rezervu:                  10.000 €
  • Tekuću Budžetsku rezervu:                 15.000 €

 Planirani izdaci po namjenama i strukturi prikazani su u sledecoj tabeli:

 

Redni broj OPIS Plan za 2019. Struktura u %
1 Bruto zarade i doprinosi 420.000 36,35
2 Ostala lična primanja 17.000 1,47
3 Rashodi za material 146.500 12,68
4 Rashodi za usluge 45.500 3,94
5 Rashodi za tekuće održavanje 13.000 1,13
9 Subvencije 27.000 2,34
   10 Ostali izdaci 44.500 3,85
      11 Transferi za socijalnu zaštitu 8.000 0,69
      12 Transferi institucijama, pojedincima, nevladinom i javnom sektoru 291.497 25,23
13 Ostali transferi 35.000 3,03
13 Otplata dugova opštini Berane i obaveze iz prethodnog  perioda 82.400 7,13
   14 Rezerve 25.000 2,16
  Ukupno 1.036.547 100,00

 

 Bruto zarade i doprinosi: 420.000 €, što čini 36.35% ukupno planiranih izdataka  Operativnog Budžeta za 2019. godinu.

 Ostala lična primanja:

Sredstva za ostala lična primanja planirana su u iznosu od 17.000 € i sa 1,47% učestvuju u ukupno planiranim  izdacima Operativnog Budžeta za 2019. godinu. Ova sredstva odnose se na ostale naknade, naknade odbornicima i druge naknade za rad komisija i savjeta koje imenuje Skupština opštine.

 Rashodi za materijal:

Rashodi za materijal planirani su u iznosu od 146.500 € i sa 12.68 sredstava opredijeljen je za finansiranje rashoda za gorivo, mazut i električnu energiju.

 Rashodi za usluge:

Rashodi za usluge planirani su u iznosu od 45.500 € i sa 3,94% učestvuju u ukupno planiranim tekućim izdacima za 2019. godinu.

Rashodi za tekuće održavanje iznose 13.000 €, što predstavlja 1,13% ukupnih troškova Operativnog Budžeta.

Subvencije su planirane sa 27.000 €, ili 2,34% tekućih izdataka.

Ostali izdaci iznose 35.000 €, što čini 3,03%  Operativnog Budžeta.

Transferi institucijama, pojedincima, nevladinom sektoru i mjesnim zjednicama :

Transferi institucijama, pojedincima, nevladinom i javnom sektoru planirani su u iznosu od 291.497 € i sa 25,23% učestvuju u ukupno planiranim izdacima Operativnog Budžeta za 2019. godinu. U strukturi ovih transfera najveće učešće imaju ostali transferi DOO Komunalna djelatnost od 135.000 €, zatim transferi Centru za kulturu od 68.000 € i sredstva za Turističku organizaciju Petnjica od 30.000 €, ka i 17.000 € – transfer institucijama kulture i sporta.

Ostali transferi koji su opredijeljeni za rad i aktivnosti mjesnim zajednicama od 25.000 €, što predstavlja 2,16% Operativnog Budžeta.

Otplata dugova od 82.400 €, ili 7,13% planiranih izdataka u 2019.godini, gdje dug Opštini Berane od 23.500 € prema sporazumu, a obaveze iz prethodnog perioda 58.900 €.

Rezerve su planirane u iznosu od 25.000 €, a odnose se na tekuću budžetsku rezervu u iznosu od 15.000 € i stalnu budžetsku rezervu u iznosu od 10.000,00 €.

                                                            KAPITALNI BUDŽET

 

Organizaciona klasifikacija Ekonomska klasifikacija Ekonomska klasifikacija OPIS Plan za 2019.
      Iznos %
II  

441

 

Kapitalni izdaci

 

641.603

 

100

441-1-1 Izdaci za razvoj infrastrukture 135.000 21,04
441-1-2 Izdaci za lokalnu infrastrukturu 146.603 22,85
441-1-3 Izdaci za građevinske objekte 50.000 7,79
441-1-5-1 Izdaci za kancelarijsku opremu 3.000 0,47
441-5-2 Nabavka terenskih vozila…) 5.000 0,78
441-5-3 Izdaci za opremu za skladištenje komunalnog otpada 25.000 3,90
441-5-4 Izdaci za opremu Službe zaštite 10.000 1,56
441-6-1 Lokalni putevi-održavanje 30.000 4,68
441-6-2 Lokalni putevi-održavanje u zimskom periodu 20.000 3,12
441-6-3 Izdaci za uređenje zemljišta, sanacija oštećenog asfalta) 100.000 15,59
441-6-4 Ciscenje i produbljavanje korita rijeka 5.000 0,78
441-6-5 Invest.za probijanje  puteva 5.000 0,78
441-9-1 Ostali kapitalni izdaci (vodovod Murovsko vrelo..) 100.000 15,59
441-9-2 Nabavka cjevovodnih propusta 7,000 1,09

 

Kapitalni izdaci planirani su u iznosu od 641.603 € i čine 35,70% ukupnih izdataka planiranih za 2019. godinu. Najveći dio je opredijeljen  za izdatke za lokalnu infrastrukturu od 146.603 €, kao i  za razvoj infrastrukture u iznosu od135.000,  zatim za vodosnabdijevanje i Izdaci za uređenje zemljišta i sanaciju oštećenog asfalta po 100.000 €. Zatim, 50.000 € za građevinske  objekte, 30.000 za održavanje puteva i  25.000 € i 20.000 € za održavanje puteva u zimskom periodu, kao i za Izdatke za opremu za skladištenje komunalnog otpada i 10.000 € za opremanje Službe zaštite 10.000 €.

Predloženi iznos budžetskih sredstava predstavlja bilansni okvir Budžeta za 2019. godinu.

ŠABOTIĆ: PENZIONERI ZASLUŽUJU VIŠE OD JEDNE KANCELARIJE

4

Udruženje penzionera Opštine Petnjica iznenađeno je što im u novoj višenamjenskoj zgradi, koja je prije nekoliko dana svečano otvorena, nije ustupljen prostor kako je i bilo obećano, već samo jedna kancelarija.

 

Bećo Šabotić, predsjednik Udruženja penzionera, za portal Radija Petnjica kazao je da je i on i svi članovi ovog udruženja, a ima ih više od 600, iznenađeni, jer su do prije neki dan gajili nadu da će im taj prostor biti ustupljen kako bi se mogli nesmetano okupljati, igrati šah i provoditi slobodno vrijeme.

“Formiranjem Opštine Petnjica stvorili su se uslovi i potreba da se formira Udruženje penzionera, pa smo mi danas najbrojnije udruženje. Obzirom na to da je Opština bila tek osnovana imali smo razumijevanja da nemamo baš najbolje uslove za rad, pa smo se u početku okupljali u kafanama. Kada je napravljena zgrada Opštine predsjednik Samir Agović u saradnji sa direktorom Fonda PIO Duškom Perovićem  ustupio nam je jednu kancelariju, kako bi mogli da funkcionišemo na čemu smo mi zahvalni. Svaka opština ima klub penzionera kako bi se penzioneri okupljali, ali mi nijesmo u takvoj situaciji. Pet godina smo očekivali da nam Ministarstvo rada i socijalnog staranja, Fond PIO u saradnji sa opštinom omoduće prostor za okupljanje. Zorica Kovačević, bivša ministarka rada i socijalnog staranja dolaskom u Petnjici obećala je da ćemo imati kancelariju za penzionere, prostoriju za okupljanje i tzv. klub penzionera i imati ono što bi trebali da imamo. Zgrada je završena i puštena u rad prije nekoliko dana  i dobili smo samo jednu kancelariju. Prostor koji nam je obećan da oformimo naš klub sada je namjenski opredijeljen za stara lica sa socijalnim poteškoća, a i rečeno nam je da to nije isključivo za penzioner, a da lica koja tamo mogu da borave moraju imati rješenje od Socijalnog rada pa smo svi iznenađeni i osjećamo se na neki način prevarenim. Nadamo se da će šira društvena zajednica i lokalna uprava naći rješenje da premoste ovo kako bi dobili ono što nam je obećano”, kazao je Šabotić.

 

Penzioneri smatraju da lica koja imaju pravo da bore u ovim prostorijama  trebaju da budu ljudi trećeg doba. Kažu da su zahvalni na kancelariji koju su dobili, ali su razočarani zbog očekivanja da oforme klub.

“Zahvalni smo što šira društvena zajednica i Vlada i resorna ministarstva vode računa o svim građanima na teritoriji Crne Gore podjednako, ali očekivali smo ono što je i naglašeno prilikom postavljanja kamena temeljca da će to biti prostor za penzionere”, kazao je Šabotić.

ALDIJANA NOVALIĆ

LAGATORE I PETNJICA SJUTRA BEZ VODE OD 10 DO 12 ČASOVA

0
Iz Komunalnog preduzeća Petnjica obavijestili su mještane MZ Lagatora i Petnjice, koji su priključeni na stari vodovod Popča, da će zbog popravke kvara na vodovodu, sjutra biti bez vode od 10 do 12 časova.

NAŠI PJESNICI U DIJASPORI: ZAVIČAJ

   Z A V I Č A J

Rođene u tuđini
Daleko od zavičaja neših roditelja
Kuda god da idemo
Prati nas zavičajna želja.

Tamo se sunce iza gora diže
A i za mora zalazi
To nam u sjećanjima živi vječno
I često u snove  dolazi.

Tamo su vode bistre ko suze
I šume zelene prepune hlada
Tamo je naša Petnjica mala
Koja se nama nada.

U našim srcima
Đerdan se od želja niže
I mi daleko od zavičaja sanjamo
Da nam Petnjica bude bliže.

Rođene u tuđini
Sanjamo san o domovini
I nadamo se jednoga dana
Pronaći ćemo mir u zavičajnoj toplini.

 

Ilda i Šejla Kršić (Luksemburg)

(Posvećeno dragom ocu Šabu Kršiću)

 

BOŠNJAČKI KULTURNI CENTAR U PETNJICI RADI PUNOM PAROM

0

Zgrada Bošnjačkog kulturnog centra (BKC) u Petnjici nedavno je otvorena. U njoj su  smještene kancelarije centra za humanitarni rad „Hajrat“, “Škola Kurana časnog”, gdje se održavaju časovi vjeronauke, informatike, turskog jezika, a u planu je i održavanje kursa engleskog i njemačkog jezika, kao i mnogih seminara edukativnog karaktera.

 

 

U zgradi, osim pomenutih prostorija, nalazi se i biblioteka sa bogatim fondom knjiga, kao i kongresna sala kapaciteta oko 150 mjesta.

Almir Muratović je naglasio da je Bošnjački kulturni centar stavljen u funkciju ove godine, a da je ideja nastala još 2013. godine.

„Objekat Bošnjačkog kulturnog centra je, kako smo najavili i prilikom izgradnje, obrazovno edukativnog karaktera. Sami početak i pokretanje izgradnje ovog centra djelovao je nemoguć, ali što se tiče konstrukcije ostalo je da se odradi još samo prednja strana, a to ćemo završiti uskoro. U biblioteci pored nacionalnih i vjerskih knjiga imamo i knjige o kulturi Bošnjaka i drugih naroda, pisaca koji su ostavili trag  i koji imaju poruke za buduće generacije. Namjera nam je da biblioteku proširimo kako bi se u njoj mogla održavati predavanja vjerskog, nacionalnog, književnog i bilo kojeg drugog karaktera“, kazao je Muratović i dodao da BKC ima namjeru da intezivno sarađuje i sa dijasporom.

ALDIJANA NOVALIĆ