ZUKORLIĆ JEDINA LINIJA ODBRANE KUJEVIĆU

Šestorica veoma uglednih tutinskih i novopazarskih imama uskoro će i zvanično pokrenuti (inače, komplikovanu) proceduru „opoziva“ muftije sandžačkog hafiza Abdurahmana efendije Kujevića, saznaje Pobjeda iz dobro obaviještenih i pouzdanih izvora.Njihovo, ali i nezadovoljstvo znatnog dijela muslimanskih uglednika, kumulira se još od Kujevićevog postavljenja za vršioca dužnosti, nakon što se bivši muftija Muamer Zukorlić povukao sa dužnosti i posvetio se politici, preuzimajući liderstvo u Demokratskoj bošnjačkoj zajednici. „Oktroisani muftija”, prema njihovom mišljenju, nije (bio) dobro rješenje iz mnoštva razloga, a naši sagovornici navode tri ključna.

Pozajmljeni autoritet

Prvi je, prema njihovim uvjerenjima navodno nesporna činjenica da hafiz iz Rožaja privid ličnog autoriteta crpi isključivo iz bliskih odnosa sa Zukorlićem, koji ga je nedugo nakon „samoizopštenja“ iz Islamske zajednice u Crnoj Gori, prihvatio kao bespogovornog sljedbenika i imenovao za svog pomoćnika za takozvani južni Sandžak. Sa takvim bekgraundom, odnosno pozajmljenim autoritetom, stavio se na čelo Muftijstva u Novom Pazaru a, zapravo je, i sa te pozicije, bio i ostao tek puki izvršilac svih naloga bivšega muftije. Drugi razlog nalaze u utiscima daje djelovanjem sa osnova koje je postavio njegov duhovni, pa i politički mentor, đugoročno naudio odnosima Islamske zajednice u Srbiji sa Islamskom zajednicom u Crnoj Gori, naročito mu prigovarajući što je, navodno, potpuno zanemario činjenicu da se islamska vjera ne može dominantno vezivati za jedan, gotovo ekskluzivni etnos. A, hafiz Kujević, naglašavaju oni, upravo to čini.

Duhovni servis

Muftijstvo je, kažu, sveo na specifični „duhovni servis “Bošnjaka, vezivao ga za sarajevsko središte reisata, a ključne djelove koncepta utemeljio na stotinu godina staru Sjeničku deklaraciju. I pored pokušaja modeliranja pojedinih segmenata, odnosno prilagođavanja nekim novim okolnostima, ostao je na platformi bez, dugoročno, bilo kakve ozbiljnije perspektive.Praktično, neobjašnjivo neracionalno po suštinske interese Islamske zajednice u Srbiji, ignorisao je, ne samo na lokalnom, nego i na regionalnom nivou, pr venstveno Albance, ali i pripadnike ostalih nacionalnosti islamske vjeroispovijesti, „dosljedno” ostajući privr žen Zukorliću i njegovom „uče nju“. Takvim stavovima, šanse da, uprkos svim pokušajima, ozbiljnije naudi strukturnom, pa i funkcionalnom jedinstvu Islamske zajednice u Crnoj Gori, nijesu realne. Bez obzira na personalitet reisa i sastav reisata, multietičnost ovdašnje vjerske zajednice niko, barem u novijoj istoriji, čak i u najtežim uslovima, nije mogao dovoditi u pitanje.

Zauzvrat ništa

Napokon, treći razlog za otvaranje procesa svojevrsnog opoziva muftije Kujevića, šestorica imama nalaze u njegovom, kako ističu čudnom odnosu prema vjerskoj dijaspori, od koje navodno traži puno, a zauzvrat ne nudi joj gotovo ništa?! Iz samo njemu poznatih razloga ne obilazi džemate po zemljama Zapadne Evrope, pa čak ni one najbrojnije, najuticajnije i finansijski najmoćnije-poput džemata u Njemačkoj. Ali od njih traži razne vidove vakufljenja i preko posrednika organizuje česte sedžade tokom kojih se prikupljaju veoma ozbiljne količine novca. Naši sagovornici potvrđuju Pobjedinu informaciju od prije dva mjeseca da je samo tokom prošlogodišnje kampanje u džematima u Luksemburgu, Njemačkoj i ostalim zemljama prikupljeno oko 300 hiljada eura; navodno za gradnju Islamskog centra u Baću, u rožajskoj opštini. Kamo je novac usmjeren, nije poznato, ali radovi na zahtjevnoj građevini nijesu, od prošlog ljeta (bili) nastavljeni, makar do petka.

Urokljive oči

Jedno je sigurno: nema mu (novcu) tragova unutar službeno relevantnih knjigovodstveno-finansijskih evidencija nadležnih državnih institucija, ustanova ili organa, a da li unutar novopazarskog Mešihata postoji eventualna unutrašnja” kontrola nijedan od naših izvora nije mogao da potvrdi. Uvjerljivija im je pretpostavka da se sve završava unutar kruga nekoliko pari „najjurokljivjih očiju“… Što će reći: novac može biti trošen bez ikakve kontrole; bez obaveza podnošenja bilo kakvih računa; bez vanjskih mogućnosti nadziranja raspolaganja finansijskim sredstvima prikupljenim od džematlija?! A, to opet znači: Ako bezuslovno ne vjerujete u lično poštenje najužeg kruga ljudi unutar novopazarskog Muftijstva, džaba vam neupitno prorokovo sljedbeništvo. U skladu sa tim, hafizu Kujeviću, bivši muftija Zukorlić, ostaje ujedno i prva i posljednja, odnosno suštinski jedina linija odbrane, kazali su Pobjedini sagovornici, uz uvjerenje da mu to neće biti dovoljno.

R. TOMIĆ (POBJEDA)