FOKUS BIHORA – ALMIR PLJAKIĆ: Počinje rekonstrukcija škole od dva miliona eura — 127 učenika, jake IT i eko-sekcije

Almir Pljakić

Direktor Osnovne škole Mahmut Adrović Petnjica, Almir Pljakić je u okviru serijala tekstova pod nazivom “Fokus Bihora” rekao da škola ove godine broji 127 učenika u 15 odjeljenja, uz neznatan pad upisa. “Vannastavne aktivnosti predvode IT, sportska, recitatorska i ekološka sekcija, a prevoz je organizovan sa dva kombija i novim vozilom radi veće bezbjednosti. Nakon ulaganja u mrežu, računare i nadzor, završena je tenderska procedura za kompletnu rekonstrukciju vrijednu oko 2 miliona eura — radovi uskoro počinju, uz donaciju SAD”, rekao je Pljakić.

RP: Koliko trenutno imate odjeljenja i ukupno đaka? Kako se broj upisanih mijenjao poslednjih godina?

PLJAKIĆ: Ove školske godine nastava je organizovana prema ranije utvrdjenom kalendaru rada. Škola broji 127 ucenika, rasporedjenih u 15. odjeljenja. Prema uporednim podacima koje se tiču brojnog stanja učenika, naša škola je u neznatnom padu.

RP: Koje vannastavne aktivnosti i sekcije su najposjećenije (sport, kultura, IT, jezičke sekcije)?

PLJAKIĆ: U školi su zastupljene i vannastavne aktivnosti učenika koji su predvidjene planom i programom kako bi bile efikasno reqlizovane. Zanimanja učenika su velika kako za IT vještine tako i za sportsku, recitatorsku, ekološku sekciju koje su I okosnica nase ustanove.

RP: Da li sarađujete sa školama iz drugih opština ili država (razmjene, zajednički projekti, takmičenja)?

PLJAKIĆ: Saradnja izmedju škola u našoj opstini je na zavidnom nivou, kao i saradnja sa školama na nivou regije ili države.  To se ogleda u raznim radionicama, takmicenjima…

RP: Kakav je uspjeh učenika na opštinskim i državnim takmičenjima? Šta biste izdvojili kao poseban uspjeh?

PLJAKIĆ: Ucenici naše škole postižu zapažene rezultate kako na nivou opštine tako I na nivou države.  Istaći ću neke od njih: opštinsko i državno takmicenje recitatora gdje su nasi ucenici zauzeli prvo, drugo i trece mjesto. Zatim odlican rezultat iz njemackog, engleskog jezika  i hemije na drzavnom takmicenju.

RP: Koliko učenika koristi organizovani prevoz i kako je on organizovan (rute, bezbjednost, redovnost)?

PLJAKIĆ: Prevoz ucenika je u kontinuitetu dobro organizovana, tako da dva PMV (kombija) pokrivaju sve ranije zadate rute. Nabavkom novog vozila smo ucinili prevoz učenika sigurnijim i bezbednijim.
RP: Imate li dovoljno nastavnog kadra i stručnih saradnika (pedagog, psiholog, defektolog)? Gdje su najveće potrebe?
PLJAKIĆ: Nastavni kadar je dosta dobar, podmladjen iako su na nivou države uočeni definiti u nastavnom kadru iz odredjenih predmeta (matematika, hemija,fizika, biologija, istorija,geografija). Naša ustanova ima nastanike koji su strukovno angazovani
prema zakonski utvredjenom pravilniku.

RP: Da li škola ima ekološku sekciju ili “eko-patrolu”? Koliko učenika učestvuje i šta konkretno rade?

PLJAKIĆ:  Ekoloska sekcija je jedna od okosnica u organizaciji vannastavnih aktivnosti učenike. Izuzetnu saradnju imamo sa par NVO organizacija kroz zajedničke akcije, kao i edukaciju učenika.

RP: : Na koji način ekološke teme ulaze u redovnu nastavu (integrisane lekcije, projekti, izleti, školski vrt)?

PLJAKIĆ: Škola kroz vannastavni sadržaji želi kod učenika da razvije spoznaju kao i vještine u odredjenim oblastima a prvenstveno u očuvanju životne sredine kao i proizvodnji hrane.

RP: : Organizujete li akcije sadnje drveća, čišćenja okoline, reciklaže? Koliki je odaziv djece i roditelja?

PLJAKIĆ: U kontinuitetu se organizuju akcije koje se tiču same ekologije, tako i to podrazumijeva sadnja drveća,  sakupljanje otpada kao i njihova reciklaza i odaziv učenika je odličan.  Kroz E Tec radionicu smo nabavili 3D printer koji moze da od plastike napravi predmete koje su korisne za samu školu a učenici usvajaju nova znanja kako bi mogla da ih upotrijebe u budućnosti.
RP: Kojim biste jednim projektom voljeli da podignete ekološku pismenost u školi naredne godine?
PLJAKIĆ: Projekat gdje bi učenici odrzali edukaciju učenika kontinuitetu odraslima kako upravljat otpadom.
RP: Kako ocjenjujete saradnju sa Ministarstvom—gde je najviše podrške, a gde je prostor za unapređenje?
PLJAKIĆ: Ministarstvo prosvjete nauke i inovacije pruza maksimalnu podrsku kako u infrastrukturi tako i u edukacijama kadra kako bi svi skupa mogli da odgovorimo datim zadacima.
RP: Da li su potrebe škole (kadar, oprema, prevoz, infrastruktura) adekvatno prepoznate u planovima Ministarstva?
PLJAKIĆ: Kao što sam istakao da je škola nabavila novo PMV za prevoz učenika i isti učinjela bezbednijim. Takodje, uradili smo adaptaciju PO Godočelje i sistem grijanja u vrijednosti od 40 000 eura. Internetska mreza, nabavka kompjutera i TV monitora kao i sistema video nadzora je koštala u vrijednosti 60 000 eura gdje je svaka učionica postala kabinetska i sami kvalitet nastave je na zavidnom nivou. U toku je priprema za cjelokupu rekonstrukciju škole u vrijednosti od oko 2 miliona eura. Tenderska procedura je privedena kraju i izabran je izvodjac radova, tako da radovi treba da krenu. Ovaj projekat ce se finansirati iz donacije SAD.

RP: Šta biste kao direktor prioritetno predložili Ministarstvu za bolje uslove u školama u sjevernim opštinama?

PLJAKIĆ: Resorno ministarstvo radi sa svim svojim kapacitetima na poboljšanju svih uslova, ali moraju se uključiti i ostali akteri a to je Vlada kao i lokalna uprava.
RP: Kakva je saradnja sa opštinom, mjesnim zajednicama, kulturnim društvima i sportskim klubovima?
PLJAKIĆ: Saradnja sa svim lokalnim organizacijama kao i same Opštine Petnjica je na jednom zavidnom nivou. Učenici učestvuju u kulturnom zivotu Petnjice kroz FK Petnjica , KUD Bihor, dransko udruženje Divan, takodje kroz karate klub i drugi akteri drustvenog života.

RP: Kako uključujete roditelje—savjeti roditelja, volonterske akcije, radionice?

PLJAKIĆ: Saradnja sa Savjetom roditelja, kao i samim roditeljima je fokus nase ustanove. Kroz razne aktivnosti želimo da učinimo provedeno vrijeme učenika u školi kvalitetnije kako bi vaspitno – obrazovni proces bio na onom nivou na kojem se i očekuje.
SAMIR RASTODER

Projekat FOKUS BIHORA  podržan je od strane Ministarstva kulture i medija.