PETNJICA: SLABA NAPLATA KOMUNALNIH USLUGA

Zgrada Opštine Petnjica

Komunalno preduzeće u Petnjici postoji od 2. februara 2016.godine, a trenutno je zapošljeno četrnaest radnika. Kako su portalu radija saopštili nadležni ove službe, odaziv građana Petnjice nije na zadovoljavajućem nivou, kada je u pitanju plaćanje komunalnih računa. Račune za smeće, građani Petnjice su počeli da dobijaju od februara 2016.godine, a ukupan iznos na godišnjem nivou koje komunalno fakturiše je 9 867 eur. Po osnovu istih faktura, naplata na godišnjem nivou iznosi 6 743 eura što čini 68.33% naplate.

Kada je naplata smeća u pitanju, ona bi bila rentabilna da opština Petnjica ima svoju deponiju. Međutim, ako se uzme u obzir da se izdvaja 323.65 eura po turi preduzeću iz Rožaja za odvoz komunalnog otpada, onda je poslovanje komunalnog preduzeća na ivici rentabilnosti.

Rožajsko komunalno preduzeće jednom sedmično dolazi i odvozi smeće a u ljetnjim danima, kada se znatno poveća broj stanovnika u Petnjici, onda dolazi i dva puta sedmično. Kada je voda u pitanju naplata računa je znatno lošija. Podsjećanja radi, račune za vodu građanima su počeli da se uručuju od januara, 2017.god.

Na godišnjem nivou, Petnjičanima se fakturiše 5 648 eur a naplata je 2 431 eur, što čini 43% naplate. Kako su kazali iz nadležne službe, samo za hlorisanje se na godišnjem nivou izdvoji 1 200 eura. Ako se tome doda da je održavanje vodosnabdijevanja znatno skuplje, onda se da zaključiti da je neophodno da građani ispunjaju svoje obaveze u cilju rentabilnosti komunalnog preduzeća Petnjica. Stoga su nadležni uputili apel svim građanima da redovno izmiruju svoje obaveze i na taj način pomognu boljem i efikasnijem radu komunalnog preduzeća.

DENIS BOŽOVIĆ